Vistas de página en total

martes, 18 de marzo de 2014

PLAN DE AULA ÁREA INGLES - GRADOS 8 1,2,3 - PERIODO 1-2014

INSTITUCIÓN EDUCATIVA LOS FUNDADORES


PLAN DE AULA

DOCENTE: ELIZABETH CARDONA VARGAS

ÁREA: INGLES  GRADOS: 8(1,2,3)   PERIODO: 1-  2014

EJE ARTICULADOR: Escritura y lectura  
                     
ESTANDAR DE COMPETENCIA: Expreso mis ideas, sensaciones y sentimientos con oraciones cortas y claras y una pronunciación comprensible.


EJES TEMATICOS: RULES FOR CLASS BEHAVOUR, WH QUESTIONS, STRUCTURES FOR QUESTIONS AND ANSWERS USING THE VERB TOBE IN PRESENT AND IN PAST, SPORTS, ADJECTIVES, SHAPES AND COLORS

1.NIVELES DE DESEMPEÑO:

COGNITIVO:
Potencio mi capacidad comunicativa desde el discurso oral y textual con iniciativa y creatividad.


PROCEDIMENTAL:

Mejoro la capacidad articuladora cerebro espacio al demostrar mis habilidades en la producción oral, escrita y gestual.


ACTITUDINAL:

Consolido  mi escala de valores demostrando madurez de sus sentimientos y actitudes en las relaciones interpersonales.

2.DESARROLLO DEL SABER

“ClASS  BEHAVIOUR RULES”

1. Arrive on time.
2. Bring the material you need.
3. Don´t disturb with any devices.
4. Pay attention, follow directions.
5. Don´t drink, eat or chew gum.
6. Be respectful and kind with others.
7. Be Quiet, don´t make noise.
8. Wear the uniform as indicated.
9. Don´t work in a different subject.
10. Study, be prepared, work  responsibly.
11. Always try, never say I can´t.
12. Do your best.

PALABRAS   INTERROGATIVAS

What…?
¿Qué…?
Where…?
¿Dónde…?
When…?
¿Cuándo…?
Who…?
¿Quién…?
Whose…?
¿De quién…?
How…?
¿Cómo…?
Why…?
¿Por qué…?
Which…?
¿Cuál…?

What kind of music do you like?  ( ¿Qué tipo de música te gusta?)
What is the weather like?  (¿Qué tiempo hace?)
What’s he like?  (¿Cómo es él?)
What does he like? (¿Qué le gusta a él?)
What does he look like?  (¿Cómo es él? -de aspecto-)
Which do you prefer jazz or pop?  (¿Cuál música prefieres jazz o pop?)
Who’s that man?  (¿Quién es ese hombre ?)
Who’s got my bag?  (¿Quién tiene mi bolso?)
Whose bag is this?  (¿De quién es este bolso?)
Where is Santa Monica?  (¿Dónde está Santa Mónica?)
When is your birthday?  (¿Cuándo es tu cumpleaños?)
Why are you in a hurry?  (¿Por qué tienes prisa?)
How is your mother?  (¿Cómo está tu madre?)
How do you spell your name?  (¿Cómo se deletrea tu nombre?)
How old are you?  (¿Cuántos años tienes?)
How tall are you?  (¿Cómo eres de alto?)
How much money do you have got?  (¿Cuánto dinero tienes?)
How many tickets do you want?  (¿Cuántas entradas quieres?)
How long have you lived in this town?  (¿Cuánto tiempo has vivido en esta ciudad?)

TAKEN FROM: http://cmpingleseso.wordpress.com/1%C2%BA-eso/contenidos/1%C2%AA-evaluacion/wh-words/
ESTRUCTURAS PARA ORACIONES INTERROGATIVAS Y AFIRMATIVAS.
Oraciones simples
Expresiones afirmativas:
Sujeto + verbo principal + complemento
He is an architect.
She has a headache.
Oraciones interrogativas simples (donde el verbo requiere de auxiliar):
Aux. +Sujeto + verbo + complemento
Does the cat chase away mice?
Do Seals live in the poles?
Does my grandfather play chess?
Oraciones interrogativas (usando palabras o adverbios de interrogación):
Adv. interrg. + aux. (verb. Aux.) + sujeto +complemento (verb+...)
What do you do?
What does she do?
Where do you come from?
What can I do for you?

VERBO TO BE EN PRESENTE Y PASADO

Verb Tobe: AM (I), ARE(You, We, They), IS (He, She, It)
Subject + Verb Tobe + Complement
Subject +Verb Tobe + Not + Complement
Verb Tobe + Subject + Complement + ?

Nota:  El verbo to be en pasado es WAS (I, he, she, it), WERE(you, we, they)
NAMES OF SPORTS              
Athletics(do)
Gymnastics(do)
Badminton(play)
Football(play)
hockey(play)
rugby(play)
snooker(play)
squash(play)
tennis(play)
volleyball(play)

Boxing,
cycling,diving,
horse racing
motor racing
riding,skiing
surfing
swimming
weightlifting
windsurfing
TAKEN FROM: http://esl.about.com/library/vocabulary/blwordgroups_sports.htm
DO/GO/PLAY
Be careful when using DO + a sport or activity
  • What sports do you DO?
  • DO swimming, sailing, hockey, skiing, football and squash
<>()<>
  • What activities to you DO (in your free time)?
  • DO yoga, gymnastics, aerobics and chess.
<>()<>
  • What are you DOING tonight? 
  • I'm DOING boxing, swimming, sailing, hockey, skiing, football, squash, yoga, gymnastics, aerobics
  • I'm PLAYING chess, hockey, football, pool
  • I'm GOING swimming, sailing, skiing.
  • I'm GOING to yoga, to gymnastics, to aerobics
<>()<>
  • Where are you GOING tonight?
  • I'm GOING swimming, sailing, skiing.
  • I'm GOING to yoga, to gymnastics, to aerobics
  • I'm GOING to PLAY chess, pool
  • I'm GOING to THE pool hall, swimming pool

http://www.musicalenglishlessons.org/vocabulary/sport.htm
ADJECTIVES, SHAPES AND COLORS


TAKEN FROM:
                                                          http://www.youtube.com/watch?v=VdzzE20zQC8

3. ACTIVIDADES

Presentation.

1 Ejercicio oral de pre saberes. Vocabularios de grados anteriores (Evaluación diagnóstica)

2. Presentación y explicación de las reglas y acciones reparadoras  para trabajar en la clase.

3. Repaso del verbo To be en presente y en pasado y de las estructuras para construir oraciones afirmativas, interrogativas.

4. Ejercicio individual en el tablero.

5. Presentación y explicación de las reglas para trabajar WH QUESTIONS en la forma interrogativa y negativa.

6. Afianzamiento del tema. (ejercicios orales y escritos en el tablero)

8. Presentación de la película FINDING A FAMILY 




como motivación para el fortalecimiento a los valores del compromiso, la responsabilidad y la importancia de la educación en el crecimiento personal.

Socialización de la película y los valores representados allí.

 Practice.

1. Selección de la oración correcta de acuerdo con el contexto de la oración y la estructura particular para cada una. Ejercicio en equipos de trabajo.

Taller con preguntas relacionadas con SPORTS.

2. Ejercicios de selección múltiple tipo PRUEBAS SABER. (Ejercicios Individuales)

3. Ejercicios con fichas para el reordenamiento de oraciones afirmativas e interrogativas, trabajo en equipo.

4. Elaboración de collage con láminas y revistas para repasar el vocabulario de adjetivos, formas y colores.

5. Construcción de preguntas y respuestas con el vocabulario y la temática relacionada con la película FINDING A FAMILY. Taller grupal.
               
13. Production.

( Evaluación individual selección multiple)

Construcción de oraciones afirmativas e interrogativas

Reordenamiento de oraciones

Traducción de párrafos cortos, selección de cognates y vocabulario desconocido.


4. CONTEXTOS Y RECURSOS

AULA # 13 institución educativa Los Fundadores, Riosucio Caldas



http://www.musicalenglishlessons.org/vocabulary/sport.htm
http://cmpingleseso.wordpress.com/1%C2%BA-eso/contenidos/1%C2%AA-evaluacion/wh-words/





Fichas en cartulina
Fotocopias
Cuadernos y carpeta
Diccionarios
Laminas y revistas viejas
Colbon.
Tijeras
DVD, TV, Computador
VIDEOS DE YOU TUBE(para repasos)

5. EVALUACION

COGNITIVA: Evaluaciones escritas formales (Ejercicio de selección múltiple  y de reordenamiento de oraciones del inglés al español y viceversa.)

Selección múltiple tipo pruebas saber para evaluar temáticas de repaso. .

EXPRESIVA: Realizar talleres individuales y en equipo utilizando las estructuras correspondientes para oraciones afirmativas, e interrogativas usando las palabras interrogativas con WH.

AFECTIVA: Cumplimiento de las reglas de clase.
Trabaja con respeto y responsabilidad en las diferentes actividades de la clase.





lunes, 17 de marzo de 2014

PLAN DE AULA ÁREA: INGLES GRADOS: 9(1,2,3,4) PERIODO: 1 - 2014

INSTITUCIÓN EDUCATIVA LOS FUNDADORES
PLAN DE AULA


DOCENTE: ELIZABETH CARDONA VARGAS 

AREA: INGLES  GRADOS: 9(1,2,3,4)    PERIODO: 1-2014

EJE ARTICULADOR: Escritura y lectura   
                    
ESTANDAR DE COMPETENCIA: Expreso mis ideas, sensaciones y sentimientos con oraciones cortas y claras y una pronunciación comprensible.

EJES TEMATICOS: ESTRUCTURAS PARA ORACIONES INTERROGATIVAS (USO DE PALABRAS INTERROGATIVAS – WH), AFIRMATIVAS Y ADJETIVOS (USO DE PREFIJOS Y SUFIJOS)

1.NIVELES DE DESEMPEÑO:

COGNITIVO:
Potencio mi capacidad comunicativa desde el discurso oral y textual con iniciativa y creatividad.



PROCEDIMENTAL:

Mejoro la capacidad articuladora cerebro espacio al demostrar mis habilidades en la producción oral, escrita y gestual.


ACTITUDINAL:

Consolido  mi escala de valores demostrando madurez de sus sentimientos y actitudes en las relaciones interpersonales.

2.DESARROLLO DEL SABER


ADJECTIVES



TAKEN FROM:   https://www.facebook.com/EnglishIF

ORDER FOR ADJECTIVES


                                           TAKEN FROM: https://www.facebook.com/EnglishIF



ESTRUCTURAS GRAMATICALES

Oraciones simples

Expresiones afirmativas:

Sujeto + verbo principal + complemento
He is an architect.
She has a headache.

Oraciones interrogativas simples (donde el verbo requiere de auxiliar):
Aux. +Sujeto + verbo + complemento
Does the cat chase away mice?
Do Seals live in the poles?
Does my grandfather play chess?

Oraciones interrogativas (usando palabras o adverbios de interrogación):
Adv. interrg. + aux. (verb. Aux.) + sujeto +complemento (verb+...)
What do you do?
What does she do?
Where do you come from?
What can I do for you?
Todos los tiempos están ordenados así :AFIRMATIVO, NEGATIVO e   INTERROGATIVO

Verb Tobe

Verb Tobe: AM (I), ARE(You, We, They), IS (He, She, It)
Subject + Verb Tobe + Complement
Subject +Verb Tobe + Not + Complement
Verb Tobe + Subject + Complement + ?
Nota:  El verbo to be en pasado es WAS (I, he, she, it)
                                                                                              WERE(you, we, they)


3. ACTIVIDADES


Presentation.

1. Ejercicio oral de pre saberes. (Evaluación diagnóstica)

2. Repaso del verbo To be y de las estructuras para construir oraciones afirmativas, interrogativas y negativas.

3. Ejercicio individual en el tablero.

4. Presentación y explicación de los prefijos y sufijos. Identificación  de adjetivos por los sufijos y prefijos de una palabra.

5. Afianzamiento del tema. (ejercicios orales y escritos en el tablero)

6. Presentación de la película FINDING A FAMILY (La fuerza de una promesa)

 Practice.

1.Selección de cognates (palabras transparentes)

2.Workshop

                                               ABOUT THE MOVIE FINDING A FAMILY
         
INSTITUCION EDUCATIVA LOS FUNDADORES
FOREIGN LANGUAGE ENGLISH - WORKSHOP
NAMES:________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Do the translation of the following text and do a list of the new vocabulary

About the Movie

"Finding a Family" is based on the true story of Alex Chivescu, a ward of the state of Michigan, who knowing he cannot be emancipated from the foster care system, searches for a new mom and dad within the school district that he believes can fulfill his lifelong dream of attending an Ivy League university.

Alex (Jared Abrahamson) has a passion for learning, instilled by his loving single mother, Ileana (Kim Delaney) who has a doctorate degree and speaks six languages. When Alex was 10-years-old, Ileana had a life-altering car crash that left her struggling with bouts of anger and depression, so much so that a family court judge deemed her unfit to parent Alex further.

The one constant in his life is school. When Alex’s transportation funding ends, he discovers he’s about to be assigned to a foster family outside the school district that can provide stability and a curriculum that can get him into an Ivy League university. Alex is left with only one option: in order to avoid being assigned outside the high school he loves, he must find a new mom and dad....

TAKEN FROM:http://itsawonderfulmovie.blogspot.com/2011/08/finding-family-hallmark-channel-movie.html

Do the list of new vocabulary and look it at the dictionary.

________________,_______________,_____________,_________________,
_________________, _______________,_______________,_____________,
______________,________________,________________,_______________.




 Kim Delaney – Jared Abrahamson

The story follows a young man who, after his foster family falls apart, goes in search of a new family in order to stay in a school district that will help him achieve his dream of attending an Ivy League school. It is about the true story of Alex Chiavescu

 3. Answer the questions according what you have seen in the movie



1.       1. What is the name of the young man who inspired the movie?
2.       What is its origin?
2.       2.What did happen to his mother that modified her behavior?
3.       3.What was the illness she got because of her accident? Which are the symptoms? What social problems can     cause this illness?
4.       4.What was the most important crisis Alex had all the time?
5.       5. Why Alex did go to the court? What happened at the end? How did he feel after the court’s decision?
6.       6.What was his mother’s concept about education?
7.       7. Where did Alex dream to go? Did he do it?
8.       8. Which are the values you can see in the movie?
9.       9.Why did Alex feel guilty in some scenes of the movie?
1.      10 What do you think is the movies’ message or the moral?




4. Remember this special vocabulary

Starring, location, casting, playing, real story, watch, trailer, inspirational story, premier, synopsis, summary


5. Ejercicio   con  fichas  para repasar el vocabulario de palabras interrogativas, verbos y adjetivos.
               
 Production.

Traduccion contextualizada de textos

( Evaluación individual) Ejercicios de selección múltiple tipo PRUEBAS SABER

Reordenamiento de oraciones- taller grupal


4. CONTEXTOS Y RECURSOS


 AULA  # 13 INSTITUCION EDUCATIVA RIOSUCIO CALDAS

Fotocopias y listados de vocabularios y  las reglas o estructuras particulares  para la conjugación.
Película: FINDING A FAMILY.




https://www.facebook.com/EnglishIF

Textos  y talleres acerca de la película: ABOUT THE MOVIE

Cuadernos y carpeta

Diccionarios

CD-TV y DVD

Fichas de cartulina para reordenamiento de oraciones.


 5. EVALUACION


COGNITIVA: Evaluación escrita formal (Ejercicio de completacion  y de transformación de oraciones del inglés al español y viceversa.)

Selección múltiple tipo ICFES.

Trabajo en equipo para  reordenar oraciones afirmativas e interrogativas.

Traducción contextualizada de textos medianamente cortos.

EXPRESIVA: Realizar talleres  escritos individuales y grupales  de construcción de oraciones interrogativas y afirmativas  utilizando las estructuras correspondientes  para cada una de ellas teniendo en cuenta el contexto y el orden de los adjetivos también.


Realización de talleres siguiendo los pasos necesarios para la comprensión lectora de textos medianamente cortos.

AFECTIVA: Cumplimiento de las reglas de clase.
Trabaja con respeto y responsabilidad en las diferentes actividades de la clase.




miércoles, 5 de marzo de 2014

MOVIE FINDING A FAMILY


THIS IS A SPECIAL INVITATION TO WATCH AN INTERESTING INSPIRATIONAL MOVIE: FINDING A FAMILY          HERE IS:




FINDING A FAMILY is the story follows a young man who, after his foster family falls apart, goes in search of a new family in order to stay in a school district that will help him achieve his dream of attending an Ivy League school. It is about the true story of Alex Chiavescu.

WORKSHOP ABOUT THE MOVIE FINDING A FAMILY


INSTITUCION EDUCATIVA LOS FUNDADORES
FOREIGN LANGUAGE ENGLISH - WORKSHOP
NAMES: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Do the translation of the following text and do a list of the new vocabulary




About the Movie 


"Finding a Family" is based on the true story of Alex Chivescu, a ward of the state of Michigan, who knowing he cannot be emancipated from the foster care system, searches for a new mom and dad within the school district that he believes can fulfill his lifelong dream of attending an Ivy League university.

Alex (Jared Abrahamson) has a passion for learning, instilled by his loving single mother, Ileana (Kim Delaney) who has a doctorate degree and speaks six languages. When Alex was 10-years-old, Ileana had a life-altering car crash that left her struggling with bouts of anger and depression, so much so that a family court judge deemed her unfit to parent Alex further.

The one constant in his life is school. When Alex’s transportation funding ends, he discovers he’s about to be assigned to a foster family outside the school district that can provide stability and a curriculum that can get him into an Ivy League university. Alex is left with only one option: in order to avoid being assigned outside the high school he loves, he must find a new mom and dad.











Kim Delaney – Jared Abrahamson
The story follows a young man who, after his foster family falls apart, goes in search of a new family in order to stay in a school district that will help him achieve his dream of attending an Ivy League school. It is about the true story of Alex Chiavescu


Answer the questions according what you have seen in the movie


1.       What is the name of the young man who inspired the movie? What is its origin?
2.       What did happen to his mother that modified her behavior?
3.       What was the illness she got because of her accident? Which are the symptoms? What social problems can cause this illness?
4.       What was the most important crisis Alex had all the time?
5.       Why Alex did go to the court? What happened at the end? How did he feel after the court’s decision?
6.       What was his mother’s concept about education?
7.       Where did Alex dream to go? Did he do it?
8.       Which are the values you can see in the movie?
9.       Why did Alex feel guilty in some scenes of the movie?
1.       What do you think is the movies’ message or the moral?



Remember this special vocabulary

Starring, location, casting, playing, real story, watch, trailer, inspirational story, premier, synopsis, summary

lunes, 17 de febrero de 2014

RADIO INELFU


DEAR STUDENTS, I invite you to visit the link indicated below. It is related with some interesting aspects or activities of our institutional life.

https://www.facebook.com/pages/RADIO-INELFU/632269940163176?fref=ts